Vitamin-egészség

A vitaminok és az ásványi anyagok az emberi szervezet számára nélkülözhetetlenek. Az egészségünk, szépségünk megőrzése érdekében, a vitaminokat és ásványi anyagokat minden nap pótolni kell. A,B,C,D,E-vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek. A gyógynövények segíthetnek különböző elváltozások kezelésében.

Linkek

 

  http://www.saunabau.hu szálkásszőrű tacskó-vitamin igénye Szaffina fűszerkonyhája

Utolsó kommentek

Címkék

albert (1) aloe (1) angolkor (1) antioxidáns (1) anyag (4) anyagok (5) ásványi (10) aszkorbinsav (3) a b c d e (1) a vitamin (4) b (1) b1 vitamin (1) b3 vitaminb5 vitamin (1) b6 vitamin (1) bélféregűző (1) bór (1) bőrfiatalítás (1) b 12 vitamin (1) b 17 vitamin (2) b vitamin (1) C-vitamin (1) cickafark (1) cink (2) citrom (1) citrusfélék (1) csakra vitamin (1) csontritkulás (1) csoport (1) c vitamin (4) d2 vitamin (1) d3 vitamin (1) dió (1) Dió levél (1) d vitamin (2) egészség (16) egészséges (1) egészségmegőrző (1) egészségügyi (1) egészség regeneráció (1) élettani (4) emberi (1) emésztőszervek (1) és (1) e vitamin (3) fahéj (1) fájdalomcsillapító (1) férfi (1) fiatalító (1) fiatalság (1) fluor (1) fogyasztó (1) fogyókórúra (1) fogyókúra (1) fokhagyma (1) folsav (1) folyadék (1) foszfor (1) főtt (1) főzött (1) gyógyhatás (1) gyógynövény (6) gyógytea (1) gyömbér (1) gyömbért (1) gyümölcs (1) Hajpakolás (1) hatás (2) hatása (1) hatóanyagok (1) hiány (1) hormonok (1) hunza (2) hunzák (2) immunerősítő (1) influenzát (1) infrakabin (1) infrakabinok (1) infrasugarak (1) ízek színek (1) jód (2) Kakukkfű (1) kalcium (1) kálium (1) karotin (1) kezelések (1) klór (1) kobalt (1) kókuszolaj (1) kókuszzsír (1) koleszterin (1) koleszterinszint (1) kollagén (2) komplex (1) konyha (1) kovaföld (1) kovaföldnek (1) kozmetikumok (1) kristály (1) kristálysó (1) króm (1) kúra (1) k vitamin (1) mag (1) magnézium (1) mák (1) mellékhatás (1) méregtelenítés (1) molibdén (1) napfény (1) napi vízszükséglet (1) narancs (1) natúr (1) nemi (1) női (1) nyers (1) nyersen (1) nyomelem (3) nyomelemek (1) öko (1) ősi (1) paprika (1) plasztikai (1) retinol (1) réz (1) rüh (1) sárgabarack (2) sárgarépa (1) sebészet (1) (1) szaunakabinok (1) szaunázás (1) szelén (3) szent györgyi (1) szépség (2) szépségápolás (1) szervezetre (1) szódabikarbóna (1) szőlő (1) táplálkozás (1) tőkehalmáj olaj (1) vanádium (1) vas (1) vera (1) vitamin (14) vitaminhiány (2) vitaminok (1) vitaminokat (1) víz (1) vízivás (1) zöldség (1) fejtetű (1) Címkefelhő

E-vitamin

2010.01.04. 20:36 remenyke

 

Az E-vitamin antioxidáns vegyület, amely segít semlegesíteni a szervezetben felgyülemlett, káros hatású szabad gyököket. E-vitaminra testünk minden sejtjének szüksége lehet, ezért van az, hogy jótékony hatását szívünktől kezdve az agyunkig minden szervünk érzi.

Sok vitamin-egészség

 

 

Szükséges


    • Anti oxidatív folyamatokhoz, védőfaktorként
    • Öregedési folyamatok gátlásához
    • különösen fontos szerepet játszik a sejtfalak jó állapotban tartásában
    • a bőr, az idegek, az izmok, a vörösvérsejtek, a vérkeringés és a szívműködés    egészségének megőrzésében
    • erősítik az immunrendszert, amely a fertőzésektől védi a szervezetünket 


Más zsírban oldódó vitaminokkal ellentétben, a szervezetben csak rövid ideig raktározódik, ezért rendszeres pótlása szükséges.
Az E-vitamint más néven tokoferolként ismerhetjük, és szintén zsírban oldódik. Számos olyan vegyület van, amelynek hatása hasonlít az E-vitaminéra, ezek a különböző (alfa, béta, gamma) tokoferolok.

Az E-vitaminok könnyen oxidálódnak, tehát levegőn, napsugárzás hatására könnyen elveszthetik hatásukat. Éppen ezt használja ki az élelmiszeripar is, amikor különböző zsiradékokhoz E-vitamint ad az avasodás megelőzésére.
Az E-vitamin biológiai hatása nem teljesen ismert még, hiszen hiánytünetei sem igazán jelentkeznek, illetve nem jellemzőek.

Az E-vitamin megtalálható

 Növényi olajok, tehát a napraforgó-, búzacsíra-, tökmag-, olíva- kukoricaolaj, a búzacsíra és az egyéb gabonacsírák, a zöld növények.

Az állati eredetű élelmiszerek E-vitamin tartalma nagyban függ az állatok takarmányozásától, de általánosságban a hús, a máj és a tojás tartalmaz jelentősebb mennyiségű vitamint.

Növényi olajok, brokkoli, kelbimbó, spenót, dúsított liszt, korpás búza, teljes gabona magvak, tojás.
A májban, a zsírszövetekben, a szívben, az izmokban, a herékben, a méhben, a vérben valamint a mellékvesékben és az agyalapi mirigyben.

Az E-vitamin egy erélyes antioxidáns, amely a sejt öregedését lassítja le, és rendszeres szedésével fiatalosak maradhatunk.

Meggátolja a telítetlen zsírok, továbbá az A-vitamin, a szelén, a kéntartalmú aminosav, valamint a C-vitamin oxidációját a szervezetben. Fokozza az A-vitamin hatását.

Csökkenti a vérnyomást és megelőzi az érrendszeri betegségek kialakulását. Az E-vitamin több oxigént juttat a szervezetbe, növeli az állóképességet és gyorsítja a regenerálódást. Rendszeres szedésével elkerülhetjük az izomgyulladást, sérülést és az érzékenységet.

Az E-vitamin szedése fiatalos, egészséges külsőt biztosít. Fontos az értágító és alvadás gátló hatása. Aki E-vitamint szed, hosszabb ideig megőrzi fiatalságát, mert késlelteti az oxidáció miatt bekövetkező öregedést.


    • Oxigénnel látja el a szervezetet, és ez által fokozza az állóképességet.
    • Az A-vitaminnal együtt védi a tüdőt a levegőszennyeződés károsító hatásai ellen.
    • Megakadályozza a véralvadékok keletkezését, illetve elősegíti azok oldódását.
    • Mérsékli a fáradtságot.
    • Megakadályozza a durva hegesedéseket külsőleg és belsőleg egyaránt. Helyileg alkalmazva jól felszívódhat a bőrön át.
    • Meggyorsítja az égési sebek gyógyulását.
    • Vizelethajtó hatása van, így csökkentheti a vérnyomást.
    • Elősegíti a vetélések megelőzését.
                                                                  • Enyhítheti a lábikra- és lábizom görcsöket.

A vitaminokat, ásványi anyagokat, nyomelemeket, szervezetünk nem tudja előállítani, ezért, ezeket az anyagokat külső forrásból kell a szervezetünknek biztosítani, minden nap!

 

Szólj hozzá!

Címkék: vitamin e vitamin

A bejegyzés trackback címe:

http://vitamin-egeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr41646327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.