Vitamin-egészség

A vitaminok és az ásványi anyagok az emberi szervezet számára nélkülözhetetlenek. Az egészségünk, szépségünk megőrzése érdekében, a vitaminokat és ásványi anyagokat minden nap pótolni kell. A,B,C,D,E-vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek. A gyógynövények segíthetnek különböző elváltozások kezelésében.

Linkek

 

  http://www.saunabau.hu szálkásszőrű tacskó-vitamin igénye Szaffina fűszerkonyhája

Utolsó kommentek

Címkék

albert (1) aloe (1) angolkor (1) antioxidáns (1) anyag (4) anyagok (5) ásványi (10) aszkorbinsav (3) a b c d e (1) a vitamin (4) b (1) b1 vitamin (1) b3 vitaminb5 vitamin (1) b6 vitamin (1) bélféregűző (1) bór (1) bőrfiatalítás (1) b 12 vitamin (1) b 17 vitamin (2) b vitamin (1) C-vitamin (1) cickafark (1) cink (2) citrom (1) citrusfélék (1) csakra vitamin (1) csontritkulás (1) csoport (1) c vitamin (4) d2 vitamin (1) d3 vitamin (1) dió (1) Dió levél (1) d vitamin (2) egészség (16) egészséges (1) egészségmegőrző (1) egészségügyi (1) egészség regeneráció (1) élettani (4) emberi (1) emésztőszervek (1) és (1) e vitamin (3) fahéj (1) fájdalomcsillapító (1) férfi (1) fiatalító (1) fiatalság (1) fluor (1) fogyasztó (1) fogyókórúra (1) fogyókúra (1) fokhagyma (1) folsav (1) folyadék (1) foszfor (1) főtt (1) főzött (1) gyógyhatás (1) gyógynövény (6) gyógytea (1) gyömbér (1) gyömbért (1) gyümölcs (1) Hajpakolás (1) hatás (2) hatása (1) hatóanyagok (1) hiány (1) hormonok (1) hunza (2) hunzák (2) immunerősítő (1) influenzát (1) infrakabin (1) infrakabinok (1) infrasugarak (1) ízek színek (1) jód (2) Kakukkfű (1) kalcium (1) kálium (1) karotin (1) kezelések (1) klór (1) kobalt (1) kókuszolaj (1) kókuszzsír (1) koleszterin (1) koleszterinszint (1) kollagén (2) komplex (1) konyha (1) kovaföld (1) kovaföldnek (1) kozmetikumok (1) kristály (1) kristálysó (1) króm (1) kúra (1) k vitamin (1) mag (1) magnézium (1) mák (1) mellékhatás (1) méregtelenítés (1) molibdén (1) napfény (1) napi vízszükséglet (1) narancs (1) natúr (1) nemi (1) női (1) nyers (1) nyersen (1) nyomelem (3) nyomelemek (1) öko (1) ősi (1) paprika (1) plasztikai (1) retinol (1) réz (1) rüh (1) sárgabarack (2) sárgarépa (1) sebészet (1) (1) szaunakabinok (1) szaunázás (1) szelén (3) szent györgyi (1) szépség (2) szépségápolás (1) szervezetre (1) szódabikarbóna (1) szőlő (1) táplálkozás (1) tőkehalmáj olaj (1) vanádium (1) vas (1) vera (1) vitamin (14) vitaminhiány (2) vitaminok (1) vitaminokat (1) víz (1) vízivás (1) zöldség (1) fejtetű (1) Címkefelhő

D-vitamin

2010.01.04. 11:01 remenyke

 

A D-vitamin

A szervezet nem a táplálékkal jut hozzá, hanem a növényi, illetve állati eredetű provitaminból alakítja át.

A D –vitamin legnagyobb része a bőr alatt elraktározott elő vitaminokból napsugárzás hatására alakul át.

A D-vitamin a zsírokkal együtt szívódik fel a vékonybélből. Segíti a kalcium és a foszfor felszívódását, meggyorsítja a csontképződés folyamatát.

Megtalálható a tőkehalmáj olajban, heringben, makrélában, lazacban, májban, tojásban, tejben és tejtermékekben.

Elősegítik:

• A kalcium és a foszfor felszívódását

• A csontképződés folyamatát

• A kalcium és foszfor beépülését

• A csontok egészséges fejlődését

• A csontok gyógyulását törés után

• A csontritkulás megelőzését

Felszívódását segítik az olajok és a zsírok.

A D-vitamin hiánya, csontritkulást okozhat. Ezen kívül, gyermekkorban lassú növekedést, angolkórt, csontlágyulást, izomgyengeséget.

A napfény hatására képződő D-vitamin mennyisége az idős korra csökkenhet.

Kétféle D-vitamin különböztetünk meg, a D2 és a D3 vitamint. D2 vitamint tartalmaznak a növények, mindkettőt pedig az állati eredetű élelmiszerek. A D3 vitamin sokkal aktívabb, mint a D2. D3-vitamin keletkezik a napsugárzás hatására a bőrben is.

A vitaminokat, ásványi anyagokat, nyomelemeket, szervezetünk nem tudja előállítani, ezért, ezeket az anyagokat külső forrásból kell a szervezetünknek biztosítani, minden nap!

2 komment

Címkék: napfény csontritkulás d vitamin tőkehalmáj olaj d2 vitamin d3 vitamin angolkor

A bejegyzés trackback címe:

http://vitamin-egeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr941644503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

zxn · http://online-munka-file-feltoltes.blog.hu 2011.04.04. 18:41:55

A napfény-hiány miatt télen érdemes valamilyen D-vitamin készítményt fogyasztani.

udvoske · http://szalkasszorutacsko.blog.hu 2011.04.07. 20:21:11

@zxn: Természetesen igazad van, D-vitaminra télen is szükség van, amit mindig pótolni kell, de nem csak D-vitaminra van szüksége a szervezetünknek, hanem minden egyes vitaminra, ásványi anyagra és nyomelemre, amit minden nap be kell juttatni a szervezetünkbe.